Emma Hermansson

Inlägg publicerade under kategorin äventyr

Av Emma Hermansson - 24 november 2014 14:19

[Bild]

Glömde nämna tidigare att jag skulle till Riga igår. Vi gick upp alldeles för tidigt, satte oss i en kall buss och åkte till Arlanda. Sen har jag spelat basket, sovit i en skolsal på en lite alltför kort madrass, besökt en honungs tillverkare, där vi fick smaka på olika sorters honung och prova på, vart på en godisfabrik där vi kollade när de slog in kolorna.
Dock så är internet super dåligt här så kommer inte kunna blogga så mycket.. sorrii sorrii.

Av Emma Hermansson - 18 september 2014 19:48

Efter den ganska korta bussresan till Bälgviken, var det dags att sätta på sig sin ryggsäck, helt omedvetandes om att den skulle skava in i våra axlar någon kilometer senare, och börja gå.

Efter lite för många kilometer, skavsår och trötta axlar fikade vi på en sten i skogen. För att sen fortsätta gå med ryggsäckarna, som vi vid detta lag hade blivit väldigt trötta på, sista biten till lägret.

Solen sken på oss iallafall, vilket vi var väldigt glada att den gjorde på oss hela dagen.

När vi hade gått klart milen, kom vi lite lagom svettiga och trötta till lägerplatsen. som var en liten mysig glänta vid sjön.

När vi hade slagit upp tältet, gick vi till bryggan och snackade lite. Vilket var typ det ända vi orkade med.(om inte att äta godis räknas som en sak förståss)

Vattnet var helt magiskt...

... Vilket vi även fick se på kvällen då solen gick ner. Helt magiskt!

Fast innan solen gick ner hann vi packa upp våra stormkök och laga mat.

Sen hälsade vi på kossorna som bodde bredvid oss. De var väl trevliga, i guess. Bortsett från att dem flydde ifrån oss...

Sen tände vi brasan som vi så fint hade byggt upp för. Där satt vi i eldens sken medans mörkret föll runt omkring oss och delade med oss av våra hemligheter. Under maffians mordiska blickar skrattade vi, grillade marschmallows, och pratade tills natten låg tätt runt omkring oss. Då klockan sen ett tag tillbaka slagit midnatt, tårna börjat frysa allt mera och elden, vid detta lag utan ved, börjat slockna. Bestämde vi oss för att avsluta den fina dagen vi haft och gå och lägga oss. Så vi kröp in i våra tält och ner i våra sovsäckar och la oss ner, på den extremt hårda och ojämna marken i hopp om att kunna somna.

Sen efter några timmars sömn var det bara att packa ihop allting, äta frukost och sen ta på sig sin skavande ryggsäck och gå den lite för långa vägen tillbaka till bussen. Trots våra skavda axlar och höfter, trötta huvuden och svettiga kroppar trotsade jag och Erika oss själva och tog oss framm i ett bra tempo. Som resulterade på att tiden flög iväg, att vi gick förbi en massa andra, skratt, hade skavda axlar och leenden. Som blev ännu större då vi insåg att vi va framme!

Sen i väntan på att åka hem och ta ett varmt skönt bad, tog vi en favorit i repris från i går kväll och körde "retstickan".

Tack alla som var med och gjorde detta äventyr så roligt som det var!

#hajk2014

Av Emma Hermansson - 9 september 2014 19:53

För någon fredag sen satte vi oss på tåget till huvudstaden. Där vi spendera hela dagen med att gå på Vasa museét för att sen utforska huvudstaden fyllda gator på egen hand.

Efter besöket på Vasa museét så bestämde jag och mina kompisar oss för att gå o äta mat. Vi åt på Jenséns Bøfhouse (har noll koll på hur det stavas, okey) och det var bland det godaste jag har ätit i hela mitt liv! Alltså det var helt u n d e r b a r t gott!! Så himla värt dem 44:- som det kostade! Rekommendera starkt att gå och äta där om ni bestämmer er för att ta en tur till huvudstaden.

Sen gick vi på stan en stund bland alla stressade storstads människor och kände oss lite vuxna då vi gick och kollade i alla stora affärer och spenderade lite pengar på någon tröja och njöt över friheten av att kunna gå där ensamma utan att behöva gå i grupp med en lärare som ett flock dagisbarn. Vilket var väldigt skönt att vi slapp, för vi hade väldans roligt när vi gick omkring där själva, och det var väldigt fint.

Av Emma Hermansson - 10 augusti 2014 19:25

Tänkte skriva lite om resan, men sen kom jag på att ni har ju redan fått en massa bilder.. Sen finns det egentligen inte speciellt mycket att säga om den, mer än att den var helt u n d e r b a r! Nog den bästa resan jag gjort på länge! Härligt folk, supergod mat, soligt och fint väder,mysig stad, o helt underbart i vattnet! Vad mer behövs för att en semester ska vara bäst lixom!?

Men tänkte ge er lite fler bilder ändå, från utflykten vi gjorde sista dagen osv.

Sista dagen på Mallorca,tog vi bussen tilsammans med en massa andra glada solbrända turister till staden Inca, där det va marknad. Det var en jättemysig stad, med små mysiga gränder fyllda med en massa marknads stånd som sålde allt från godis till pärlor. Hann köpa 2 armband innan bussen begav sej bortåt till nästa stopp!

Sen innan vi kom till den gamla staden, som låg innanför en mur. Stoppade vi på en sängfabrik där vi fick mat och lyssnade på en föreläsning om ullsängkläder, haha det låter jätte konstig och tråkigt, men det va faktiskt ganska intressant

Men väl i den gamla staden, som var huur mysig och fin som helst, så gick vi upp på muren och gick hela vägen runt (nästan) och tittade. Det var en sån himla mysig stad!...

... Och det va såå vamrt! Så så fort vi kommit hem från utflykten slängde vi oss i poolen, som alla andra dagar!

Sen har vi bara njutit av semester genom att äta på restaurang (tror jag kaanske måste öva lite mer på min hållning...), provat fula kläder i en lite för trång provhytt, tagit fula egopix med hattar, sett kajt surfare, och haft det heelt underbart!

#Mallorca2014

Av Emma Hermansson - 6 augusti 2014 10:32

Vi har gått långa kvällspromenader och sett en massa fina hus.

Vi badar i poolen mest hela tiden, och det är helt underbart!

Jag har smakat en massa nya glassar, och äter mej fet på hotellets goda buffé. (Helt magiskt hur god mat jag har ätit denhär veckan!)

En dag då vi bestämde oss för att gå dom 20 minutrarna (som tillslut blev 40min) till den fina stranden, såg vi ett as coolt (och stort!) sandslott.

Sen kom vi faktiskt till stranden, och det va helt maagiskt vatten (väldigt salt dock..) så där spenderade vi dagen till vi inte orkade få flera salta kallsupar.

Sen har vi gått en sväng i den mysiga staden, där jag införskaffade mej ett par super härliga pösbyxor, armband och en snöglob.

Kort sagt, vi har det väldigt bra här!

Av Emma Hermansson - 3 augusti 2014 14:43

Ps. Har ätit frozen yoghurt för första gången!! Vilket jag inte tyckte va speciellt gott.. Ds.

Av Emma Hermansson - 1 augusti 2014 23:04

Det är helt crazy, kan inte riktigt fatta det själv. Men jag är faktiskt i s p a n i e n! Goosh! Helt underbart! Kan inte fatta att jag nyss satt på ett flygplan på väg hit för att vara här i en hel vecka! Hoppas ni fattar det bättre än vad jag gör, för jag fattar ingeenting!

Av Emma Hermansson - 30 juli 2014 14:38

För någon lördag sen tog jag och min familj cyklarna och cyklade på cirkus. Eller vi cyklade och kollade på cirkus, kanske man säger?
Det va iallafall jätteroligt! Inte som cirkus i böcker och filmer med lejon och allt, men dem hade väldigt coola akrobater och asiater. (Som gjorde en massa coola konster) Så vi klagade inte.