Emma Hermansson

Inlägg publicerade under kategorin äventyr

Av Emma Hermansson - 27 juli 2016 18:38

Förra veckan fick jag äntligen spela Åhus igen! Va fyra år sen sist och har verkligen saknat det då Åhus är höjdpunkten på året i handbollsväg I år hade vi ett eget lag anmält, det vill säga att vi åkte ner helt på egen hand bara för att ha kul. Vilket vi minst sagt hade. Vi bodde i en pytteliten stuga och eftersom Klara som följde med bodde hos oss så bestod våran stuga typ enbart av bara sänga, madrasser och en hel drös med björkfrön och sand. Men det hade sin lilla charm. Vårat mål var att spela så många matcher som möjligt för att ha så roligt som möjligt och eftersom vi lyckades ta oss ända till semin i C-slutspel så kan man väl säga att vi lyckades helt okey med vårat mål. Lite synd att komma så nära men inte hela vägen, men många matcher fick vi spela iallafall. Man saknar det redan alltså. Som att vara utomlands fast bara 5 timmar bort. Helt underbart!

Av Emma Hermansson - 3 april 2016 22:52

Har inte blivit så många bilder idag då vi inte gjort så jättemycket. Vi åkte till Covent Garden för att leta efter en Disney affär, som jag faktiskt hittade. Vilket var bra. Sen åt vi mat och bara gick runt och strosade lite. Sen var det bara att sätta sej på tunnelbana för att sen ta sej till tåget som skulle ta oss till flygplatsen. Som va den skummaste flygplats jag vart på, ever. Jag menar vilken flygplats har att man måste åka tåg till sin gate? Jo den. Och nu har jag ("äntligen") svensk mark under fötterna igen.

Av Emma Hermansson - 3 april 2016 01:44

Idag har vi gått runt hela London. Bokstavligen. Mina fötter är tröttare än tröttast just nu. Men det är nog värt det, för vi har sett Tower Bridge, Big Ben, Buckingham Palace, Piccadeli Circus och gått längst heeeeela Oxford Street. Provade även fish and ships, vilket var helt okey tror jag. Sen köpte jag och Amanda Harry Potter bönor, som inte va riktig lika goda.. herregud de va nog bland det äckligaste.. usch

Av Emma Hermansson - 2 april 2016 00:57

Idag gick jag tillsammans med min syster och mamma upp alldeles för tidig för att sätta oss i en bil och bli skjutsade till Arlanda. Där vi sen tog ett flyg till London. Alltså woow, hur peppad har man inte vart på det lixom? Alldeles för mycket typ.
Väl i London tog vi ett tåg till vårt hotell, där vi mötte upp moster innan vi begav oss ut på stan igen. Där traskade vi mest runt i hopp om att hitta en restaurang och i vårt letande hittade jag min efterlängtade telefonkios. Så nu är jag nöjd, nu kan jag åka hem.

Av Emma Hermansson - 16 mars 2016 21:39

Ååh såhär kul har jag inte haft på länge! Såå kul d var att åka i backarna igen och hänga med gamla klasskamrater. Den bästa dagen på länge.

Av Emma Hermansson - 12 mars 2016 22:01

Igår spenderades kvällen med bästa tjejerna hemma hos Andyana på hennes artonårs fest. Ett bra avslut på en skolvecka och en ännu bättre start på helgen.

Av Emma Hermansson - 28 november 2015 22:37

Det senaste dygnet har vart fullt av en massa äventyr. Jag sov hos Ida med Jennifer igår till idag. Vi åt en utav de största pizzorna jag någonsin sett och eftersom vi hade hela huset för oss själva passade vi på att spelade spel, dansa, sjunga extremt dåliga låtar på karaoke och mysa med film. Sen gick vi och la oss lite för sent i den största sängen vi kunde hitta som vi bäddat med de finsate barnsligaste sängkläderna vi hittade. För att sen vakna och laga pannkakor till frukost, åka hem till mej och baka lite till. Innan vi åkte ner på stan där vi sen hittade ner till bowlinghallen där vi spenderade en timme innan vi gick till contrast. Sen avslutades kvällen med Jassi på bio. Vilket var riktigt mys.

kul btw att detta inlägg försvann, så d är andra gången jag skriver d nu och jag minskade att börja mina meningar med "sen" med säkert 87.98% ändå lite bra jobbat av mej.

Av Emma Hermansson - 9 augusti 2015 20:14

Wow, har cyklat över 3 mil idag typ. Duktig jag. Vi cyklade till sommarhemmet, vilket är en badplats som ligger rätt så väldigt lång ifrån oss på cykel. Men d va nog helt klart värt d då vi hade d jättenice.