Emma Hermansson

Alla inlägg under april 2014

Av Emma Hermansson - 29 april 2014 12:41

I söndags satt jag på ett flygplan på väg till Riga med några från skolan.

Och igår efter första natten i Riga tog vi en buss till ett berg där det va typ världens längsta trappa som tog cirkus evigheter att gå ner för.

Sen åkte vi till världens finaste sandstrand. Dock var det svin kallt i vattnet så vi badade inte, men ändå. Hur fint som helst!

Av Emma Hermansson - 26 april 2014 09:33

Igår hade jag genomlidit första skolveckan efter lovet. Vilket alltid är lika jobbigt. Men jorden snurrar fortfarande, så det är nog lugnt.
Nu ska jag snart cykla iväg till handbolls avslutningen. Och imorgon bär det av mot Riga!

Av Emma Hermansson - 19 april 2014 20:22

     

Kan inte bli bättre dag en denna. Först spenderade jag halva dagen med världens bästa tjejer, spelade A - semi och sen final som vi vann efter sadden, fick pris för matchens lirare (typ), sen hem och duscha för att sen åka hem till mormor och morfar för att leta efter påskägg med alla fina kusiner. Och fint väder på det också, med en riktig sommar känsla.

Hoppas ni har haft en lika bra påskafton som jag har, för min har varit obeskrivligt bäst!

Av Emma Hermansson - 17 april 2014 18:59

 Här är lite saker jag införskaffat mej själv det senaste taget.Tyvärr har jag inte orkat ta kort på hur min nya frisyr blev än. Men kan säga er att den är kort, typ axlekort, och att jag är väldigt nöjd. (för det sägerju verkligen er något.) Men bilder kommer väl såsmåning om innan det hunnit växa ut igen.

     

För någon söndag sen, då jag och bitar av min familj tog en sväng på stan såg jag dom här byxorna ligga på en hylla inne på rut&circle. Och jag tyckte om dom, så jag köpte dom. Skärpet som sitter i följde inte med, utan det är mitt egna. Men jag tyckte det passade till så jag satte dit det.


Ps. förlåt för lite dåliga bilder. Men det är lite svårt att på ett bra sätt få med ett par långa byxor på en bild.. Ds    

Och idag då jag tog en sväng på stan med mina kompisar, köpte jag dom här 2 linnena inne på bikbook. Dom är dock lite stora och har jätte långa axelband. Men då jag föll för det blommiga linnet tyckte mina kompisar att jag skulle köpa det röda också då det var 2 för 99kr.  Så jag gjorde det, och mamma har lovat att hjälpa mej sy upp axelbanden, så dom kommer nog bli mer lagom då.    

Sen har jag haft en liten test burk som jag fått av min kompis med denna salva i. Och då den här om dagen tog slut bestämde jag mej för att köpa en egen då jag tycker den är väldigt bra. Så det gjorde jag. (tips, tips till er som vill "återfukta" eran torra hud osv. Hjälper verkligen och själv tycker jag den är as bra.)  

Sen köpte jag ett torrshampo som jag hade tänkt testa. Har hört att den ska vara bra och denna tyckte jag luktade gott också.

Men egentligen behöver jag inte ett torrshampo, då jag tränar och duschar så mycket ändå. Men som min kompis sa: Om man har lockar och inte vill tvätta håret så dom försvinner, är det en jätte bra grej att ha/använda. Och jag brukar också tycka att lockarna är finare efter en dag eller så, då dom lagt sej lite.

Så jag bestämde mej för att köpa en flaska. (säger man flaska?)

Av Emma Hermansson - 15 april 2014 18:18

     

Har nu spenderat natten och halva dagen idag hos min klasskompis Nils, tilsammans med några andra klasskompisar. Det va menat som ett knytkalas, och att dom som ville skulle sova kvar. Men om man kan kalla det att sova över då man ligger vaken i en stog hög till klockan 4 på morgonen, vet jag inte riktigt.. Men väldans kul var det iaf. Sen på morgonen var vi lite nostalgiska och satte på High school musical, som alltid är lika bra. Såklart. Sen hade vi tårtkalas ute i solen, innan alla tog sitt pick och pack och for hem.

Och nu har jag legat i min säng och kollat på The Walking Dead hela eftermiddagen. Och jag lär fortsäta med det ett tag till.

Adíos amigos.

Av Emma Hermansson - 12 april 2014 21:34

Mys hos farfar med bästa kusinen.
Bra start på lovet lixom.

Av Emma Hermansson - 11 april 2014 19:10

   Hittade en alldeles för somrig bild idag på datorn. Bara att bläddra igenom alla tusen bildmappar jag har väcker så sjukt många härliga minnen. Vilket också bara fick mej att längta ännu mera.


Men idag har jag fått nöja mej med april solen som lyste upp min eftermiddag. Vilket egentligen inte har så stor betydelse om man är så trött som jag vart idag. På mattelektionen fick vi godis och så tittade vi på film. Vi fick påskbords rester från igår till lunch. Och mitt lag vann helt överlägset på multiboll på idrotten. Jag fick sluta e timme tidigare pga min snälla musiklärare som gav oss ledit. Sen åkte jag bussen hem med några kompisar. (vilket va rena rama plåga pga min trötthet och värmen, som inte gjorde det speciellt enklare att hålla sej vaken.) Och nu sitter jag här som en sengångare blandat med en zombie, ja ungefär så känns det just nu, med datorn i knät.

Av Emma Hermansson - 10 april 2014 19:00

 

Igår hade vi våran, vad ska man säga, årliga vårkonsert. Vi gjorde den tillsammans med 7k, och finisarna där uppe. (min klass alltså, och hade ingen bild från konserten så ni får nöja er med en gammal) Och som vanligt var det jätte kul att göra konserten. Och ni som inte va och tittade på den, missade något stort! Tror det är en utav dom bästa konserterna jag gjort hittills. Så grym, med så grymma människor! Kännslan när man står, eller sitter där på scenen och ska spela eller dansa något kan ingen ta ifrån en. Sån himla underbar känsla.

Och det är så synd att det är över nu. Att vi nu har gjort det vi övat så mycket till, och att det nu bara är över. Allt slit lämnar vi bakom oss, alla danser, alla låtar, allt. Det är rätt sorgligt tycker jag. Men är jätte glad och nöjd iaf, och jätte trött.

 

Och idag efter att vi gjort två konserter (till) för en massa femmor och ätit påskbord på skolan. Trotsade jag min trötthet och åkte hem till mina kompisar med några flera. Där satt vi mest och typ halvsov hela bunten och pratade en massa skit. (som vi brukar göra vill säga) Sen cyklade vi till affären för att köpa glass. Så sen satt vi och moffade glass, vilket vi tyckte att vi va välförtjänta av.

Ovido - Quiz & Flashcards