Emma Hermansson

Alla inlägg under november 2014

Av Emma Hermansson - 27 november 2014 21:04


För bara några få timmar sen var jag omringad av helt underbara människor, jag hade paserat trötthets gränsen sen några timmar tillbaka och var därför vaken då klockan slog om till nollfyra.trettiofem, jag var helt varm och lycklig inombords av all glädje och allt skratt och atmosfären runt omkring oss var fyll med kärlek. jag hade ingen hemlängtan och allt jag ville var att få stanna kvar, bara en natt till.

För bara några få timmar sen var jag i Riga.

Av Emma Hermansson - 26 november 2014 08:58

Vi satte oss på ett mysigt café på en utav Rigas lite för ojämna gator, efter en massa införskaffade julklapp, för att prata om allt som finns att prata om. För att sen gå vidare ut i kylan till Lido för att äta oss mätta på all mat som serveras där.

Av Emma Hermansson - 24 november 2014 14:19

[Bild]

[Bild]

Glömde nämna tidigare att jag skulle till Riga igår. Vi gick upp alldeles för tidigt, satte oss i en kall buss och åkte till Arlanda. Sen har jag spelat basket, sovit i en skolsal på en lite alltför kort madrass, besökt en honungs tillverkare, där vi fick smaka på olika sorters honung och prova på, vart på en godisfabrik där vi kollade när de slog in kolorna.
Dock så är internet super dåligt här så kommer inte kunna blogga så mycket.. sorrii sorrii.

Av Emma Hermansson - 21 november 2014 11:06

Hej igen pepöl. Jag hoppas att ni inte har glömt bort mig helt pga min dåliga uppdatering?.. Jag har haft total hjärntorka och idébrister på vad jag ska blogga om. Så det har blivit att jag inte bloggat alls eftersom jag anser att det inte är speciellt roligt att läsa om alla prov jag skriver hela tiden...

Men jag har iallafall blivit av med terminens jobbigaste grejer. Uppspel och fysik prov. Är inte största fanet va fysik, ellet uppspel heller för den delen, men båda gick bra så jag är nöjd. Sen trotsade jag det tråkiga november vädret igår med att äta glass.

Av Emma Hermansson - 12 november 2014 15:50

Igår fick vi besök av en väldans rynkig och gammal man vid namn Mietek Grocher. Han berättade om sin resa genom kriget, vilket var väldigt intressant (om man kan säga då?) att lyssna på.

Sen idag, efter den väldans långa underbara sovmorgon vi hade, var vi på en "föreläsning" (u name it) om "Svenska hjältar" och folk som blivit "hjältar" var där och pratade. Det va över förväntan roligt och intressant att vara på, så det var skojs.

Sen efter det unnade vi oss lite god (o onyttig, men who cares lixom?) mat på stan eftersom lektionen efter var inställd.
Sen var även våran spanska lektion inställd, så nu sitter jag på bussen hem en halvtimme tidigare, vilket inte heller är helt fel.

Av Emma Hermansson - 10 november 2014 22:04

I fredaga var det dags för film maraton. Jag och Erika satt uppe större delar av natten och hann nätt o jämt med att kolla klart alla innan hon skulle hem. Men kul var det och vi hade det cirkus hur mysigt som helst.

Sen några timmar senare, då vi tyckte att vi vart ifrån varandra allt för länge. Bestämde vi med Agnes och Anna att ses på stan och kolla på ännu en film. Sagt och gjort så kollade vi på "hallonbåts flyktingen" och den var väl rolig I guess

Jag och Erika bakade också en helt amazing kladdkaka i fredags eftersom det var kladdkakans dag.

Sen åkte jag en stund till morfar i går, för att fira fars dag, innan jag och Erika (vi tycker så mycket om varandra att vi vill ses hela tiden, om ni undrar.) till en kyrka för att spela en konsert med eus.

Och detta var väl i princip hela min helg, så see u latet aligator. Eller nåt sådant.

+/-

Av Emma Hermansson - 6 november 2014 21:02

+ Har skrivit två prov denna vecka, som inte har gått allt för dåligt.
+ Hade bara ett halft fel på mitt musikteori prov. :-))
+ Fick även bra resultat på mitt biologi prov.

- Träningen igår gick asasas dåligt och ibland vill jag bara gråra över hur "hemska" mina lagkamrater kan vara.
- Har två prov till imorgon att skriva..
- Det har börjat snöa och då blev det genast kallt också.
- Jag är superdupermegapega trött.

+ Har använt min nya jacka för första gången och I'm in love.
+ Har börjat kolla om "Teen Wolf" och det är lika bra som första gången.

- Orkar inte plugga inför proven imorgon så det kommer säkert gå väldigt dåligt...
- Ska inte vara med och spela Sverigecupen i helgen... Vilket är väldigt saad..

+ Ska ha "Pirates of the Caribbean" maraton med Erika imorgon.

- Kommer varken på + eller - nu för min hjärna är helt empty..

Ovido - Quiz & Flashcards