Emma Hermansson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Hermansson - 31 augusti 2012 16:29

 

Igår fyllde världens bästa pappa år! ( han inte blogga igår, blev lite sent och orkade inte sätta på datorn genom att jag inte kan blogga via telefon:( )

Vi väckte honom på sängen med paket och en massa grattis!. Sen efter skolan så skulle jag och Amanda överraska honom på jobbet med en blomma, men han var inte där... Så pappas jobbarkompis bad honom komma så vi överraskade honom ändå! :)

Sen åt vi fusk mat och dom första gästerna kom, så vi började fika och hipps vipps så var farfar och doriz också där! och bilden visar pappas tårta som jag och Amanda dekorerade! :) Visst blev den snygg??

Ååh! Just deet.. hade skolfotto igår i skolan, blev väl sådär ganska jätte ful trör jag!... :s

men aja, det var alltsom hände igår tror jag.....♥

Av Emma Hermansson - 28 augusti 2012 18:31

 

I helgen var jag i kungsör på träningsläger. det var jätte kul, och träningarna gick jätte bra! vi tränade en hel massa, grillade korv, hade kul och spelade match mot 99:orna, den matchen vann vi! :D vi vann typ med 24-9. eller något sånt! och jag spelade mitt nia, fast jag är kant! och jag gjorde ett mål då!! :D och sen så fick jag en straff och så gjorde jag 2 eller 3 andra mål!.

efter det har jag haft två kanon bra dagar i skolan! det har vart jätte kul i skolan faktiskt! vi har flummat, spelat maffian, spelat pingis och sprungit runt och letat efter saker över hela stålfors!

och sen som avslutning på 5 helt otroligt roliga dagar åt jag en polkasnäcka med center och kolasås!♥ (det blev en liten miss av dom som jobbade på slagsta glass så dom rätade till det så gott dom kunde, och det blev ju bra! ;) )

Av Emma Hermansson - 23 augusti 2012 19:49

 

Har nu gått i 7:an i 4 dagar! Och dom fyra dagarna har vart jätte roliga, och jätte slöa! eller inte slöa kanske men vi har inta haft några riktiga lektioner och vi har gått/ska gå 9-14 varje dag, nästa vecka också! :D

har fått speciellt 3 nya jätte bra kompisar! Ellen räknas inte flr hon va en jätte bra kompis sen innan! ;p

Vi har haft så otroligt roligt dom här 4 dagarna så det är inte klokt! Nu fattar man att alla säger att det är mycket roligare i musikklasserna! :D

Det finns jätte mycker mer att berätta om mina dagar men nu ska jag gå och göra fika och titta på "The mentalist"!♥♥

Av Emma Hermansson - 20 augusti 2012 17:35

 

Nu har det ringt in och alla barnen sitter förväntansfulla och kanske lite nervösa i skolbänkarna, och väntar på att det nya skol året ska börja!.....

japp det är vad som hänt mig idag! Jag har börja skolan (lixom många andra barn) 7k. det är den klassen som jag ska gå i... klass 7k, musikklass på sålfors! och det ska bli jätte roligt!

Har även spelat schak på biblioteks torget. ätit spaghetti med ost sås hemma hos Ellen. legat i en stor kompisgunga och läst bredvid den nybyggda slagsta skolan med Ellen. och!... Vart på invigningen av den nybyggda Slagsta skolan, som är jätte fin! Vart med när dom klippt bandet och hälsat på gamla lärare, små pratat lite här där och ätit den där jättegoda cup caken som är på bilden!

och snart bär det av mot sesongens andra träning!♥

Av Emma Hermansson - 19 augusti 2012 10:10

 

För några dagar sen for mamma, jag och Amanda till arosfortet!

där vi klättrade runt i olika celler och hade jätte kul! det gick kanske inte sådär jätte bra för oss, men vi kom upp på topp listan i allafall! :) och vi hade himla kul.  och en sak som är lite roligt på sånna där ställen är att allt vitt/ljust lyser i mörkret som mina skor här ovan! ;p<3

 

jätte ful och suddig bild på mig jag vet!...

men igår  var jag med ellen typ heela dagen! det var jätte kul!

vi gick på stan och hittade em massa saker vi ville ha. provade Dr.martins skor, kikade in i gamla antik affärer. kärade ner oss e en stor gamal radio och satt i en nersutten skinnsoffa och år mc donalds... gick barfota längst asfalterade gator och åt tacos i stora lass.♥

Jag tonade även håret igår kväll, resultatet blev bilden här ovan, det blev inte riktigt som jag tänkt mig men ändå lite mörkare än förrut!

och så är det sista dagen på sommarlovet idag!! :D :( längtar, längtar inte...??

Av Emma Hermansson - 15 augusti 2012 16:06

     

Dagen vi kom till Sälen (söndag eftermiddag) tog vi en promenad i det ovanigt gröna landskapet. det var jätte olikt än vad det brukar vara på vintern då allt är vitt. och vi har ju bara vart i Sälen på vintern förrut så det var ovanligt och se allt grönt! Men i allafall så tog vi oss en liten kvällspromenad längst vintergatan och såg oss om kring!

i måndags var var mamma och pappa på något möte, wilma var i leklandet och jag och amanda skulle ladda neren filmpå hennes dator som vi skulle titta på...med vi lyckades inge vidare så det blev en film på dvd istället... sen när mötet och allt annat var klart så gick vi igenom hotellettill experium, där vi badade i äventyrsbadet.! det var såå himla kul där! jätte roliga vattenrutschibanor och mysigt ute bad.(man badar utomhus i ca 37 grader varmt vatten) och massa andra roliga saker hade dom där också!

och i tisdags gick vi upp för en rod skidbacke.. det var kul och lite jobbigt! sen tog vi transport leden ner genom valles värld och tillbaka till hotelet och åt på en buffe´.. sen badade vi inne på experium igen! för vi hade familje biljetter så vi badade gratis! och det var lika kul då.! om inte lite roligare??..  sen fick jag och amanda också varsina löparbyxor!

Och sen idag har va bara åkt ehm! :D

Det var min underbara, roliga,och lite förvånande resa i Sälen det! ;)♥

Av Emma Hermansson - 12 augusti 2012 16:53

 

Det senaste dygnet har jag.... Haft kul på dansgolvet, dansat på Näshulta dagen, vart på landet hos farfar och Doriz med kusinerna, fikat med massa flygmyror, ätit kräftor och annat gott.. Och så har jag spelat badminton under en rosa himmel..

Och i dag så har jag sträck tittat på filmer i bilen på väg till Sälen med Amanda och Wilma.

Och nu har vi kommit fram till vårat Lägenhets-hotell-rum som var jätte mysigt. Och nu sitter vi bänkade i soffor och fotöljer och hejar på Sverige i handbollen!♥ 

Av Emma Hermansson - 5 augusti 2012 19:28

       

Idag tog vi bilen och for till Palstorps hage! Där gungade vi familje gunga, gick höghöjds banor/robinson banan, inte nudda mark banor och mycket mer! Vi/jag hade extremt kul där!. :)

Vi körde bilar (det var ganksa svårt att köra dom) och åt mat ute i det fria.

Det som vi nog tyckte var roligast var att köra fotbolls golf i skogen. Det var jätte svårt och jätte roligt! Det fick vi ett gott skratt av allihoppa tror jag.♥

Jag har även hoppat i hö, klappat/matat både får och kaniner, räknat myggbett och kört badminton på en brygga med Amanda!. :)

Sen har jag gjort lite annat skojj med familjen idag, men det orkar jag inte räkna upp nu, för nu ska jag ner och mysa med familjen med lite popcorn!♥

PS. jag är ledsen att bilderna blev lite suddiga.DS.


Ovido - Quiz & Flashcards