Emma Hermansson

Alla inlägg under december 2014

Av Emma Hermansson - 28 december 2014 09:44

Världens största inomhusturnering, tog oss cirkus 4 timmar med tåg hit, 15,5 timmars väntan innan första matchen, som vi för övrigt vann med 18-8 (vi vann andra också, fast med lite mindre siffror), 25 minuter promenad till ett köpcentrum som låg lite för långt borta. annars är det bra här, bortsett från de kalla nätterna och den alldeles för långa väntan mellan matcherna.

Av Emma Hermansson - 19 december 2014 19:41

Har nu med dessa fina människor ~ och en massa andra ~ gått den första terminen i nian, fått jullov, fått mina mittermins betyg (som jag för övrigt är nöjd med) och tillbringat den första eftermiddagen på jullovet, med matvraken där uppe, i soffan framför en skräckfilm. himla bra start på jullovet lix

Av Emma Hermansson - 15 december 2014 21:21

hängde med en fin person cirkus hela dagen. vilket var väldigt välbehövligt.

när vi snackat oss hungriga, gick vi en trappa ner till köket och fortsatte prata medans vi lagade överkokta makaroner med bacon och svamp.

sen är det ju ett måste att baka kladdkaka, så det gjorde vi också, och kladdig, det blev den.
så med våran kladdiga kladdkaka begav vi oss upp en våning igen och tittade på film. det var fint det.

Av Emma Hermansson - 14 december 2014 20:25

Den andra snön har kommit, och har legat kvar i över en dag nu. tomtarna har åkt upp på alla hyllor i mitt rum, har haft lucia spelning i en kyrka med klassen och kollat på wilmas dansuppvisning. det är den tredje advent och jag har ätit lite för många pepparkakor.

Av Emma Hermansson - 12 december 2014 14:19

 


Har nu gått mitt allra allra sista luciatåg på stålfors, och jag gråter lite i min ensamhet över att jag aldrig kommer få se/har sett stålfors luciatåg från publik perspektiv, och över att jag snart snart snart gått ut min näst sista termin i nian.

Av Emma Hermansson - 11 december 2014 21:22

Absolut skönaste känslan måste vara då man är klar med allt i skolan två veckor innan man slutar, och känna att man ändå är helt okey nöjd med sina betyg.
För övrigt så har jag mest gått runt och sovit hela tiden känns det som, spelat borta match mot Västerås en sen kväll som denna (dock vann vi, så det var rätt chill ändå antar jag), ätit pepparkakor och gjort några tappra försök att inhandla årets julklappar. Vilket jag inte har lyckats helt med..

Ovido - Quiz & Flashcards