Emma Hermansson

Alla inlägg under juli 2013

Av Emma Hermansson - 30 juli 2013 12:45

   

Här får ni lite mer tips på braiga böcker, fast den här gången är det serier som jag tycker ni borde läsa. ( dom e megapega bra så ni borde läsa dom!!)


1. Sarah Dessen:

Mycket mer än så

Mitt perfekta liv

Blunda och hoppa

Du glömde säga hejdå


2. suzanne Collins:

Hungerspelen

Fatta eld

Revolt


3. Charlie Higson:

Fienden

Farsot

Fruktan


4. Rachel Ward:

Döden i dina ögon

Arvet

Slutet

 


Ps. Sarah Dessen böckerna är ingen serie såsom dom andra, utan helt fristående böcker som ändå är en "serie" för att dom ser lika dana ut. Ds

Av Emma Hermansson - 27 juli 2013 14:03

 

Ena dagen var vi på stan o sprang ärenden, tog fula idkorts bilder (på mej!!), gick till banken och åt på en mysig

resturang.  

Andra dagen var vi på utflykt till ett mysigt kanalkafeé där vi fikade och badade, tittade på gamla saker och hade

det skoj. vad har ni haft för er??


Ps. Förlåt för att bilderna från ellen o mina äventyr inte kommit upp än men min dator funkar inte, så det kommer

så fort den funkar. Ds.


Ps2. o ja, matvrak som man e i den här familjen så blev det än del bilder på mat detta inlägg, men jag hoppas ni står

ut så får ni något annat nästa gång vi ses! Ds2.


Av Emma Hermansson - 24 juli 2013 20:33

   

Igår var det visst så att en viss person hade namsdag, jag, ville bara säga det så alla vet lixom.


Och idag har jag inte gjort så mycket mer än att bada på ett litet mysigt bad någon stans i kvarnsjön med amanda. (och resten av familjen också såklart!)

Av Emma Hermansson - 21 juli 2013 19:29

       

att stå i köket med favoriterna och laga egna hamburgare, va ute sent på kvällen och ligger på gräsmattan och kolla på stjärnorna, spelar trumma på varandras magor eller bara ligga vaken långt in på natten så man börjar höra morgon fåglarna kvittra. det är bland det bästa.. och allt det dära bästiga fick jag plats med på mitt uppochner vända dygn.

Av Emma Hermansson - 19 juli 2013 11:30

   

Jag tänkte ge er lite tips på bra sommarläsning som finns i min bokhylla, så här får ni fem av dom bästa pocketböckerna i min bokhylla! Och lat som jag är orkar jag inte skriva vad böckerna handlar om, så det får bli en överraskning när ni läser dom själva, men jag kan lova att alla böcker e jätte bra!


1. Mitt perfekta liv - Sarah Dessen


2. Simon & Sophie - Emma Granholm


3. Ibland bara måste man - David Levithan


4. Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld


5. Hon går genom tavlan, ut ur bilden - Johanna Nilsson

Av Emma Hermansson - 16 juli 2013 15:21

Tjenamors. Då va man hemma igen dåe efter några dagars äventyr med ellen. Är nog fortfarande lite euforisk över allt det roliga tror jag..

Ps. Ni får lite bättre o andra bilder senare i veckan. Ds.

Ovido - Quiz & Flashcards