Emma Hermansson

Alla inlägg under september 2014

Av Emma Hermansson - 27 september 2014 21:39

Igår var vi lite crim och lämnade skolan en lektion för tidigt, för att åka och hälsa på gammelmormor.
Idag åkte vi ut till gammelmorfars grav och tände ett ljus för honom. Lite sorgligt.

Sen för att få bort de lite dystra tankarna for vi iväg till en rolig lekpark för att få skratta lite, och oj vad vi skrattade! Tror inte vi vart så barnsliga på cirkus hur länge som helst, men så värt det då hela familjen hade roligt och lekte!

Ps. Fick dock inte bild på de roligaste sakerna, för jag var fullt upptagen med att roa mig själv. Så ni får använda eran fantasi och fantisera runt själva. . Ds

Av Emma Hermansson - 24 september 2014 16:38

Det var visst ett tag sen jag kikade in här... Det har också blivit som en oändlighet sen vi var i Spanien. It's just a memory. Men fick med mig några fina minnen därifrån som jag hade tänkt visa er.

Ååh, bara älskar dessa byxor som jag fick med mig hem. Helt underbara pösbyxor (som jag så fint kallar dem) som är supersköna och fina. De var extremt svårfotade.. Men jag tror ni alla vet hur ett par sådana byxor ser ut, right?

Sen fick jag även med mig denna ring...

...De här två armbanden, som jag tycker väldigt mycket om, och som jag nyss insåg att de även passar väldans bra till ringen...

Haha köpte väldans mycket armband.. Men det är fint att ha, tycker jag. Så jag köpte även detta plus två till i andra färger som jag har gett bort..
Sen köpte jag även en snöglob, som jag gjort från alla ställen jag vart på (utomlands då), men kom på att jag glömt bort att fota den.. Så det får bli en annan historia.

Av Emma Hermansson - 18 september 2014 19:48

     

Efter den ganska korta bussresan till Bälgviken, var det dags att sätta på sig sin ryggsäck, helt omedvetandes om att den skulle skava in i våra axlar någon kilometer senare, och börja gå.        

Efter lite för många kilometer, skavsår och trötta axlar fikade vi på en sten i skogen. För att sen fortsätta gå med ryggsäckarna, som vi vid detta lag hade blivit väldigt trötta på, sista biten till lägret.

Solen sken på oss iallafall, vilket vi var väldigt glada att den gjorde på oss hela dagen.

       

När vi hade gått klart milen, kom vi lite lagom svettiga och trötta till lägerplatsen. som var en liten mysig glänta vid sjön.                      

När vi hade slagit upp tältet, gick vi till bryggan och snackade lite. Vilket var typ det ända vi orkade med.(om inte att äta godis räknas som en sak förståss)

Vattnet var helt magiskt...             

... Vilket vi även fick se på kvällen då solen gick ner. Helt magiskt!        

Fast innan solen gick ner hann vi packa upp våra stormkök och laga mat.      

Sen hälsade vi på kossorna som bodde bredvid oss. De var väl trevliga, i guess. Bortsett från att dem flydde ifrån oss...      

Sen tände vi brasan som vi så fint hade byggt upp för. Där satt vi i eldens sken medans mörkret föll runt omkring oss och delade med oss av våra hemligheter. Under maffians mordiska blickar skrattade vi, grillade marschmallows, och pratade tills natten låg tätt runt omkring oss. Då klockan sen ett tag tillbaka slagit midnatt, tårna börjat frysa allt mera och elden, vid detta lag utan ved, börjat slockna. Bestämde vi oss för att avsluta den fina dagen vi haft och gå och lägga oss. Så vi kröp in i våra tält och ner i våra sovsäckar och la oss ner, på den extremt hårda och ojämna marken i hopp om att kunna somna.                  

Sen efter några timmars sömn var det bara att packa ihop allting, äta frukost och sen ta på sig sin skavande ryggsäck och gå den lite för långa vägen tillbaka till bussen. Trots våra skavda axlar och höfter, trötta huvuden och svettiga kroppar trotsade jag och Erika oss själva och tog oss framm i ett bra tempo. Som resulterade på att tiden flög iväg, att vi gick förbi en massa andra, skratt, hade skavda axlar och leenden. Som blev ännu större då vi insåg att vi va framme!

Sen i väntan på att åka hem och ta ett varmt skönt bad, tog vi en favorit i repris från i går kväll och körde "retstickan".

Tack alla som var med och gjorde detta äventyr så roligt som det var!

#hajk2014

Av Emma Hermansson - 17 september 2014 09:08

Har egentligen inte gjort speciellt mycket de senaste dagarna. Spelat handboll, snorat, druckit varm choklad i uppis, snorat lite till och packat inför hajken idag. Som jag snart ska ta på mig min enorma ryggsäck och ge mig av till.
Är lite smått nervös över den faktiskt, då det är väldigt (väldigt) få i mitt sällskap som har erfarenheten om att bo ute i skogen.. Det lär bli en hel del kaos, men jag hoppas det kommer bli roligt ändå. Vilket jag tror det kommer bli. Så länge det inte regnar...

Av Emma Hermansson - 12 september 2014 21:03

Äter kräftor fast jag egentligen inte tycker om det så värst mycket, snorar, går mej trött och förvirrad i skolkorridorerna, myser med nära och kära och klär mej inför kallare tider.

Av Emma Hermansson - 9 september 2014 19:53

För någon fredag sen satte vi oss på tåget till huvudstaden. Där vi spendera hela dagen med att gå på Vasa museét för att sen utforska huvudstaden fyllda gator på egen hand.

Efter besöket på Vasa museét så bestämde jag och mina kompisar oss för att gå o äta mat. Vi åt på Jenséns Bøfhouse (har noll koll på hur det stavas, okey) och det var bland det godaste jag har ätit i hela mitt liv! Alltså det var helt u n d e r b a r t gott!! Så himla värt dem 44:- som det kostade! Rekommendera starkt att gå och äta där om ni bestämmer er för att ta en tur till huvudstaden.

  Sen gick vi på stan en stund bland alla stressade storstads människor och kände oss lite vuxna då vi gick och kollade i alla stora affärer och spenderade lite pengar på någon tröja och njöt över friheten av att kunna gå där ensamma utan att behöva gå i grupp med en lärare som ett flock dagisbarn. Vilket var väldigt skönt att vi slapp, för vi hade väldans roligt när vi gick omkring där själva, och det var väldigt fint.

Av Emma Hermansson - 7 september 2014 20:22

I fredags var det dags för våran årliga cup som vi arrangerar här hemma. Första cupen som A-flick. Första cupen med mina ny-gamla lagkamrater. Första matcherna tillsammans och första cupguldet tillsammans! Så himla grymt!
Bästa sporten, bästa laget!

Av Emma Hermansson - 5 september 2014 22:56

Idag hade vi nians första hemkunskap, och den första hemkunskaps lektionen med våran nya lärare. Han verkar ganska chill och jag och Sofia bakade cirkus världens finaste och godaste tigermuffins.
Sen åkte jag direkt till sporthallen för att påbörja säsongens första cup, med två vinster. Helt okey fredag om man frågar mej.

Ovido - Quiz & Flashcards