Emma Hermansson

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Hermansson - 29 juni 2014 20:22

Kanske ska öva upp min spanska lite till spanien sen?.. Elleeer.. Jag kanske inte orkar hämta ner mina skolsaker från vinden för det..? Vi säger så det blir bra

Tänkte egentligen bara säga att jag lever, a lot tror jag. Att jag idag har stått på loppis och sålt en massa barn nostalgiska saker, ätit en massa egen odlade jordgubbar och ja typ ingenting. Där av bloggtorkan som vilar över min blogg, antar att den också har lite sommarlov.
Adío

Av Emma Hermansson - 25 juni 2014 22:10

som denna då man unnar sej en alldeles för god kvällsfika efter ett tränings pass (som faktiskt är det andra den här veckan, duktigt va?) och sitter och tittar på Castle är näst intill alldeles för bra.

Av Emma Hermansson - 24 juni 2014 13:57

 

1. Fullständigt namn?

Emma Birgitta Hermansson


2. Hur gammal är du?

jag är 15 år, 3 månader och 17 dagar.


3. Vad har du gjort idag?

Ingenting, vaknade en sisådär runt halv 11, gick upp och åt frukost och satte mej sen vi skrivbordet och skrev.


4. Vad är du rädd för?

döden.


5. Vilken film såg du senast?

The first time (fast har sett en hel del serier efter den..)

 

6. Tre saker du älskar?

älskar så mycket mer än bara tre saker juu.. men min familj, serier och mat


7. Är du besatt av något?

tv-serier, att äta.. och att fotografera


8. Favorit färg?

ljus/gammeldags rosa, annars alla ljusa färger


9. Vilket stjärntecken är du född i?

fiskarna


10. Hur går du helst klädd?

mjukisbyxor, mammas duntofflor och en stor tjocktröja

 

11. Favorit godis?

choklad, surt eller zoo apor, men det mesta funkar för mej


12. Vilket är ditt bästa ämne i skolan?

Idrott helt klart, annars funkar hemkunskap och teknik också.


13. Vad är du på för humör just nu?

ganska deppig, full av humörsvängningar och trött (och vääldigt ensam, om det nu räknas som humör)


14. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?

mjölk, choklad, mackaroner, frukt/grönsaker och falukorv


15. Favorit sång?

har tyvärr ingen

 

16. Vilken är din favorit högtid?

julen


17. Vilken färg är dominerande i din garderob?

ingen aning, orkar inte kolla


18.  Favorit sport?

handboll


19. Har du kysst någon?

jepp


20. Vem smsade du med senast?

om det räknas att kika så Erika, annars mormor

 

21. Favorit artist?

har ingen, lyssnar mest på det pappa sätter på, och det gillar jag ju så har inte orkar favorisera någon annan artist.


22. Favorit djur?

kattungar annars typ alla djur förutom småkryp o sånt


23. Senaste personen du hjälpte?

hjälpte mamma och Amanda med att ta ut en spindel


24. Vilka yrken har du provat på?

typ hjälpreda på ica, dagistant, barnvakt och städare


25. Random fakta om dej?

jag är oerhört avundsjuk av mej, väldans töntig, lätt irriterad och jag älskar att vara flummig  

26. Vad lyssnar du på just nu?

surret från datorn och ett bi som försöker ta sej ut genom mitt stängda fönster


27. Tre saker du hatar?

mej själv, orättvisor och betyg


28. Vart i världen skulle du vilja befinna dej nu?

spanien (det är bara 37 dagar kvar nu, wiihoo)


29. vem blev du arg på senast?

Amanda, möjligtvis Erika och Ida också


30. Vad ska du göra nu?

Cykla till öb med pappa i hopp om att köpa en bok för en tia

Av Emma Hermansson - 21 juni 2014 21:46

Igår plockade jag en massa fina blommor (men tyvärr gick jag inte över någon gärdesgård..) och så gjorde jag och mamma en finfin krans.

Tyvärr har jag inte hunnit tagit en bra bild med den på än.. Men det kommer väl någon gång eller så!

Sen åkte jag till mor mormor och morfar en sväng idag för att mina kusiner har kommit hit. Vi åt jordgubbar, cyklade en sväng (eller i deras fall sparkcyklade) till affären för att köpa lördags godis och hade det mysigt. Och så fick jag en jättefin sommrig låda, med ett par örhängen, 2 klubbor och en vattenflaska i. Men lådan var ju bara föör fin alltså! Så himla glad över den!

Av Emma Hermansson - 19 juni 2014 21:16

Alla kan ju ta och säga grattis till världens bästa syster? Ok ok?

Sen kan man ju även fundera på vad vi gjorde på min andra syster?.. (med Amandas partyhattar..)

Av Emma Hermansson - 18 juni 2014 22:29

Idag har jag vart på kalas hos finisen till höger på bilden ovan. Och det va väldans trevligt.
Och nu peppar jag nästa kalas imorgon då min kära syster fyller år.

Av Emma Hermansson - 17 juni 2014 21:02

Haft en riktig mys dag idag. Först kom Erika hem till mej, vi bara satt och pratade o myste innan vi lagade mat och cyklade för att hämta Ellen.

Sen cyklade vi till rothoffs parken och satte oss och målade. Hur mysigt som helst.

Ovido - Quiz & Flashcards