Emma Hermansson

Alla inlägg under mars 2015

Av Emma Hermansson - 27 mars 2015 21:47

         

Med blandade känslor kan jag nu konstatera att det är inte långt kvar nu. När man har gjort slutkonserten och vet, att det var den sista konserten man skulle göra där, på just den scenen, med just dem människorna, är det ganska sorgligt. Och egentligen inte bara ganska, utan det är nog jättesorgligt när man tänker efter.. För bara tanken på att sluta på stålfors och splittras från alla människor som blivit ens andra familj, pga lite för många långa kvällar kvar på skolan, är hemsk.


I onsdags var det dags för våran slutkonsert, och jag skulle vara konfransiär.. Ungefär noll gånger har jag vart det tidigare, ungefär noll gånger har jag stått på en scen och pratat tidigare och ungefär noll erfarenhet hade jag om det då. Men det var kul, och jag tror inte jag gjorde bort mej för mycket heller.. (om man inte räknar dem två gånger jag sa fel sak förstås..) Kan också konstatera att det nog var den roligaste konserten jag gjort under mina tre år på stålfors, och att jag inte vet vad jag ska skriva om den..?

Konserten blev iallafall jättebra, om ni undra, och ni missade något om ni inte kollade, typ. Så aa, nu vet ni. Jag har gjort min sista konsert på stålfors med mina fina klasskamrater nu, och det är typ det mest sorgliga man kan göra.


"Våra liv blev en saga

utan regler och lagar

men är det någon som vet

om resan har ett slut"

Av Emma Hermansson - 24 mars 2015 21:45

Hoppsan hejsan... Det funkar visst inte att bara tänka att man ska blogga, man måste visst skriva något också för att det ska bli av.. Och det är det där skrivandet jag tror jag är lite dålig på att göra, då jag allt som oftast inte har tid a skriva ner något..


Men det har inte hänt så jättemycket i mitt liv på senaste tiden, tänkte jag säga.. Det har hänt ganska mycket.. Förra veckan skrev jag svenska nationella, och är nu klar med alla delarna i svenskan. Vilket är väldigt skönt. Sen hann jag med att spela en konsert i torsdags, ställa tillbaka alla möbler i mitt rum (som för övrigt nästan är helt klart nu), spela sista seriematchen, springa Beep-test och stressa ihjäl mig över min slutkonsert som går av stapeln imorgon. Men när morgondagen är över, har jag snart klarat av dem två, helt klart, stressigaste veckorna på hela terminen.. Och så får vi påsklooooov (!!).

Av Emma Hermansson - 18 mars 2015 20:04

I måndags var jag ledig, och då passade jag på att åka till lager157 med jassiii och d va väldigt mysigt. Sen hade vi lite tråkigt innan repet så vi passade på att måla sista väggen i mitt rum, (som för övrigt är nästa helt klart nu) sen repade vi inför konserten och sen åt vi pizza med anna, vilket också var väldigt mysigt.

Av Emma Hermansson - 15 mars 2015 20:45

Fem matcher på trettio timmar. Fyra vinster och en förlus, vilket räckte för att gå vidare till steg fem. Vilket är helt sinnes. Kan knappt förstå det själv, vi är i steg fem.(!!!) Vi är bland dem åtta bästa lagen i sverige och ska spela steg fem, det är helt sinnes.

Av Emma Hermansson - 12 mars 2015 21:36

Vet inte om jag behöver skriva så mycket efter alla bilder, då dem talar om rätt bra vad jag har gjort idag. Men kan ju tala om att jag har haft det gryymt bra! (om inte d också framgick i bilderna?) och det har varit så himlans bra hela dagen. (!!) Bästa sällskapet, bra backar och bra väder, vad mer kan man begära veckan innan alla nationella börjar?

Av Emma Hermansson - 7 mars 2015 21:13

Man får äntligen börja övninsköra, vilket är typ obeskrivligt roligt, (!!), äta tårta och öppna paket.
grattis till mej typ.

Av Emma Hermansson - 4 mars 2015 22:02

Är typ alldeles för dålig på att blogga. Så ni får bilder från helgens händelser istället. (observera att det var addes tur att få börja övninsköra). För jag vet verkligen inte alls vad jag ska skriva nu för tiden.. Vilket är lite synd.. Men vad gör man, då man har fullt upp med att leva livet?.

Ovido - Quiz & Flashcards