Emma Hermansson

Inlägg publicerade under kategorin äventyr

Av Emma Hermansson - 12 juni 2014 00:10

Jag och Amanda är fett coola, vi åkte Helix!

Av Emma Hermansson - 8 juni 2014 18:21

Är lite som förr i tiden, är på semester med mormor och morfar och Amanda. Vi har bosatt oss i en liten mysig stuga på landet mitt ute i ingemansland, och kommer åka ut på spontant äventyr en hel vecka. Hur mys lixom?

Och som vanligt har jag alldeles föör många bilder jag vill lägga upp, och en beslutsångest delux..
Men idag har jag iaf spenderat den mesta tiden av mina hittills vakna minutrar på en jättehärlig strand, och på en massa stenar där marken va täckt av snäckor och kossor på åkern.

Av Emma Hermansson - 2 juni 2014 14:36

I torsdags satte vi oss i bilen och åkte till Norge.

Sen åkte jag, mamma, Amanda och moster till Danmark, där vi spenderade resten av helgen.

Vi traskade mest runt på dom fina gatorna i det fina vädret och tittade in i alla deras affärer.

Vi köpte glass i en utav deras många glassbarer...

...Och åt pizza i hamnen på kajkanten.

Vi åt hotelfrukost.

Och tittade in i en utav deras kyrkor.

Vi köpte en flaska med färskpressad apelsinjuice som vi pressade. Och måste nog säga att det var den godaste apelsinjuicen jag någonsin druckit!

Sen som lite avslut på den fina helgen, köpte vi oss lite matsäck och satte oss på en gräsmatta i solen och myste.

Innan vi tog båden hem igen. (dock inte den båten)

Av Emma Hermansson - 17 maj 2014 21:32

För att vara exakt är det bara 18 dagar, 2 timmar och 30 minuter kvar nu. Sen är det sommar. På riktigt.
För man kan inte riktigt säga att det är på riktigt än, men snart, snart så. Än så länge är allt bara grönt, maskrosorna har börjat ta över tomten, och det är sommar varmt i luften. Men om 18 dagar, då slår allt ut, på riktigt.

Av Emma Hermansson - 2 maj 2014 19:40

Har vart en vecka i Lettland, Riga nu med folk från skolan. Och det har varit så h i m l a roligt. Minnen för livet.

Och eftersom  jag kom hem vid 1 i natt och inte hade någon ork att sätta mej vid dator och fixa det då, får ni ett inlägg om det nu. Dock finns det ett problem.. Och det är att jag har tagit över 200 bilder..Så vet inte riktigt vilka jag ska lägga ut, men ni får ett par stycken iallafall. Och eftersom ni redan har fått några bilder från dom första dagarna så får ni några från resten av dagarna. (fast det kan hända att någon bild från i söndags, måndags hamnar med, men det står vi väl ut

med?)

I tisdags var vi iallafall uppe i deras tv torn. Det va inte det roligaste under resan.. Men fin utsikt och skitiga fönster hade dom iallafall.

Sen åkte vi ner på stan och åt pizza (som va jättegod) gick i ett jättestort köpcenter, som jag inte hittade bild på.. Den finns där någon stans bland dom 219 andra bilderna..

Sen såg jag ett jätte finat träd, som jag såklart blev tvungen att fota.

I onsdags sov vi större delen av dagen. Sen var det konsert och disco som stod på schemat. Konserten gick sådär och discot va jag knappt på för att det va så himla segt. Men jag och några andra satt uppe med letterna och hade det väldans roligt fram till klockan 3 ungefär då dom första av oss gick och sov.

Och muggen fick jag av letterna som dom hade målat till oss.

Och igår, sista dagen, gjorde vi i princip ingenting. Vi "av njöt" ett Happy Meal, som en av våra lärare så fint sa. Sen var det bara att sätta sej på bussen till flygplatsen för att vänta på planet och flyga hem igen.

U N D E R B A R T !

Av Emma Hermansson - 29 april 2014 12:41

I söndags satt jag på ett flygplan på väg till Riga med några från skolan.

Och igår efter första natten i Riga tog vi en buss till ett berg där det va typ världens längsta trappa som tog cirkus evigheter att gå ner för.

Sen åkte vi till världens finaste sandstrand. Dock var det svin kallt i vattnet så vi badade inte, men ändå. Hur fint som helst!

Av Emma Hermansson - 24 mars 2014 20:03

Låt oss lämna denna plats. Låt oss hand i hand gå på dom sten belagda kullerstens gatorna, tills vi upptäckt världen. Tills vi hittat den plats som bara finns i sagor, där inget ont kan hända en och där alla bekymmer flyter bort i takt med vågorna mot stranden.

Av Emma Hermansson - 17 februari 2014 20:27

Idag tog jag och mi familia bilen till huvudstaden vår. Där köpte vi lite kläder och åt god mat. Sen tog vi bilen vidare (eller tillbaka kanske man ska säga?) Till tom tits. Där vi råkade springa bort oss i spegelhuset, sitta vid ett förstort bord och åka rutschkana och ha de fint.