Emma Hermansson

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma Hermansson - 31 maj 2015 22:42

Kan ju varna er lite såhär innan att dem här inläggen om Berlin kommer vara 100% spam med bilder. Men vad ska man göra då man i onsdags satte sej på ett plan med världens bästa människor för att spendera dem kommande 4 dagarna i Berliiiin.(?)
I onsdags efter att vi landat, tagit U-ban till Hostlet där vi skulle bo och mättat våra magar med pizza från pizzakiosken utanför(d va första gången i hela mitt liv som jag såg en pizzakiosk!! fatta en kiosk med pizza, hur qt lixom), började vi traska runt på Berlins gator. Vi hann bland annat besöka Judiska minnes monumentet och gå förbi checkpoint Charlie, innan vi gick tillbaka för att sova första natten i Berlin. (På dem extremt stora och obekväma kuddarna)

Av Emma Hermansson - 26 maj 2015 10:26

Igår fick vi glass av lärarna twice. hur lyxigt va inte d lixom. för övrigt gjorde jag typ ingenting i skolan, och jag antar att jag inte lär göra det idag heller.. imorgon åker vi till Berlin, så om bara några få timmar traskar vi runt på Berlins kullerstensbelagda gator. och jag är cikus huur peppad som helst. (!!!)

ps. åt en väldigt god frukost imorse. ds.

Av Emma Hermansson - 22 maj 2015 22:15

Tänkte vänta med att skriva något tills imorgon, för då skulle d ha vart exakt en vecka sen jag bloggade sist och exakt en vecka sen jag klippte mig korthårig. Men sen tänkte jag att jag skulle vara lite duktig ändå. För en gångs skull.
Just nu befinner jag mej i soffan, efter en skolvecka där jag typ inte gjort något alls. Är klar med alla uppgifter som ska vara inlämnade, så lite duktig är jag iaf. Är väl helt okey glad och så vidare och så vidare. Detta va ett väldigt tråkigt inlägg antar jag.. Men jag har iaf skrivit något så d ser inte så tomt ut, vilket alltid något.

Av Emma Hermansson - 16 maj 2015 16:55

Vi kan ju konstatera att jag inte är speciellt bra på att ta sånna hära bilder.. för jag vet typ inte hur man gör. (?) lol. men jag gjorde iallafall ett gott försök med att ta bilder på mitt hår då jag sen ett tag tillbaka bestämt mej för att klippa av d hela. så idag gjorde jag det (alltså klippte av d) och såhär blev d:

Eftersom vi konstaterade ovan att jag literally suger på att ta bilder på mej själv, så kan vi bara skippa den biten nu och gå direkt till att d är såhär det blev. är väldigt nöjd faktiskt, lite ovant då jag går förbi en spegel eller ett fönster och ser mej själv helt korthårig. eller när jag gör ett tappert försök att dra fingrarna genom håret.. men jag trivs, så för tillfället bryr jag mej inte om att jag inte kan ha min vanliga höga hästsvans på huvudet. för jag gillar det, jag gillar det fett mycket.

Av Emma Hermansson - 13 maj 2015 20:48

+ har skrivit klart alla nationella prov nu (!!!)
+ är ledig torsdag och fredag så kan sova massor.
+ d är bara 13 dagar och några timmar kvar tills vi åker till Berlin (!!)

- d är drygt tre veckor kvar av nian, vilket bär med sej en del blandade känslor.
- har noll koll på vad jag ska ha på mej på skolavslutningen o jag börjad känna stressen komma krypande över d.
- antar att min tillvaro är rätt bra just nu eftersom jag inte kommer på en till grej att skriva på minus.

Av Emma Hermansson - 9 maj 2015 17:33

Trots sista delen av matte nationella, som gick åt skogen dåligt, så var det faktiskt en väldigt bra dag igår.
Det va sol nästan hela dagen, så vi spelade basket (vi har spelat d så mycket på senaste tiden så har snart blivit superstar på d), tog kort på årets första blommor eftersom jag *snyft* inte hann ta kort på dem rosa träden innan dem blommade ut.. och åt pizza till kvällsmat.

Av Emma Hermansson - 6 maj 2015 20:39

Så det har gått sex dagar av maj, och jag har fortfarande inte tagit tag i mitt liv (eller något annat för den delen..). man tänker ju när det är en ny månad att man ska ta tag i alla dem där sakerna man inte tog tag i förra månaden, yes nu kör vi liksom! meeen, har som sagt inte lyckats ta tag i några saker än.. möjligtvis att jag idag klarade av årets första nationella matte prov, d gick helt okey tror jag. eller, jag hoppas att d gjorde det . imorgon ska jag försöka skrapa ihop mina delar och ta mej igenom ett beep-test, och på fredag en till del i matte nationella. yeey, vad jag är peppad inför livet just nu (!!) ni anar inte. om någon snabbt kan ge mej tips på hur man blir super smart, lär sej alla geografiska och matematiska begrepp och får super kondition? så skulle d vara tid att säga det till mej nu, typ verkligen nu.

Av Emma Hermansson - 1 maj 2015 16:58

Igår vad det valborg och jag hade bara 2 lektioner i skolan. Vilket innebär att jag började tio i tio och slutade runt ett.
Sen var jag omringad av en massa fina människor hela kvällen, vi åt god mat, spelade tv spel (som jag förövrigt vann) kollade på fyrverkerier eftersom d inte verkade vara någon brasa och hade d allmänt trevligt.
Idag är det första maj och det ända jag har gjort hittills är att sova och kollar på serier. Det är även det jag tänker fortsätta spendera min tid med idag eftersom det regnar så fint ute.

Ovido - Quiz & Flashcards