Emma Hermansson

Alla inlägg under mars 2014

Av Emma Hermansson - 30 mars 2014 11:45

Igår, var det lördag (som ni till 100% säkert redan vet) och då var det först match mot Borlänge som stod på schemat. Den matchen vann vi med 34-10 och jag spelad hela matchen och va tvåa i målprotokollet. (Om ni ville veta lixom) Sen var det barnvakts sittande som stod på tur. Så jag och Amanda passade 2 små söta ungar hela kvällen. Fast nästan halva tiden vi va där satt vi i soffan och kollade på film och åt choklad och popcorn. Och det va väldans roligt faktiskt!

Av Emma Hermansson - 28 mars 2014 19:42

I måndags var det en vanlig dag. Skola på dagen och träning som vanligt senare på kvällen.

I tisdags var det våffeldagen, men åt plättar istället för våfflor, vilket funkade lika bra för mej (tyvärr blir det ingen bild från det då den vägrar att vända sig rätt), hade hemkunskap i skolan, då jag lagade en jättegod fiskgryta. Sen var jag även på vårdcentralen, och efter det så fikade jag med mamma innan jag åkte tillbaka till skolan för att räkna några tal i matten och ha orkester.  

I onsdags var det också bara en vanlig dag. Hade dans, övade med smågrupper inför konserten och pluggade spanska glosor.

I torsdags (igår) hade jag värsta sovmorgonen. Jag började 12.05 så gick upp runt kvart i 11. Lagade en jättegod brunch med mamma som bestod av en smoothie gjord av, glass, mjölk och frusna bär. Bakade scones, stekte bacon och åt apelsin. Riktigt lyx. Sen åkte jag till skolan, hade håltimme, räknade matte, och skrev ett spanska glosförhör.    

Idag har jag inte heller gjort speciellt mycket. Vanlig skoldag med matte, engelska, idrott och musik. Sen förljde jag med några kompisar på ett spontan besök till stan. Där traskade vi runt i affärer, åt god glass och köpte oss en massa fina saker.      

Har tittat på den här finfina tröjan ett tag nu. Och nu äntligen tog jag steget till att köpa den. Så nu är jag stolt ägare till denna tröja/blus.

Av Emma Hermansson - 24 mars 2014 20:03

Låt oss lämna denna plats. Låt oss hand i hand gå på dom sten belagda kullerstens gatorna, tills vi upptäckt världen. Tills vi hittat den plats som bara finns i sagor, där inget ont kan hända en och där alla bekymmer flyter bort i takt med vågorna mot stranden.

Av Emma Hermansson - 21 mars 2014 21:27

Haha, vet inte vad jag ska börja med.. Men denna vecka har varit väldans bra! (Bortsett från dom långa rep kvällarna på skolan) Jag har gått en sväng på stan och ätit glass med två fina kompisar. Och då införskaffade jag mej en bok från akademi bokhandeln för 20 kr. Sen har vi spelat handboll på idrotten. Och så har jag gjort 2 konserter för en massa glada (eller icke glada ) småbarn.

Och idag drog jag och dom här fina muppiga typerna hem till Sofia och hade det skoj. Vi typ satt och fikade o åt en massa godis i några timmar o bara pratade strunt typ. (Haha mina kompisar hade fått typ 5 kg godis ) sen körde vi twister och knölade ihop oss i hennes säng! Vilket va väldans trevligt!

Av Emma Hermansson - 18 mars 2014 21:21

För någon dag sen for jag mamma Amanda och Wilma till lager157 för att införskaffa oss lite nya kläder.
Och eftersom mina svarta favoriter till byxor har fått hål på knäna va det ju självklart att jag köpte nya!

Sen införskaffade jag mej ett linne också.

Ps. Förlåt för dom helt snedvridna bilderna.. Men byxorna va för långa så dom fick inte plats på något annat sätt... Ds

Av Emma Hermansson - 14 mars 2014 21:39

Idag drog jag och ett härligt gäng kompisar till slagsta glass för att stå i kö i evigheter för att sen äta årets första slagsta glass. Sen vart det lite kallt, så vi drog hem till mej och min altan där vi stängde in oss med te och ljus i typ 3 och en halv timme och bara satt o snackade en massa. Och det va typ väldigt mysigt.

Av Emma Hermansson - 11 mars 2014 20:39

 

Idag var det en helt vanlig tråkig tisdag. Inget speciellt direkt. Det som stack ut lite idag va väl att vi lagade broccolisoppa och scones på hk:n (observera att jag inte tycker om broccolisoppa/soppa) men denna blev faktiskt helt ok. Så ni kan ju tänka er hur bra den faktiskt borde ha blivit eftersom jag nästan tyckte om den. Och sen var det ju det dära att jag sa att jag hatade en lärare när hon gick förbi med ett paket kakor. Så jag fick hennes oöppnade paket kakor när hon fick reda på att det va jag som sagt det.. Lite konstigt och så men vem tackar nej till gratis kakor lixom!?



Ovido - Quiz & Flashcards