Emma Hermansson

Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Hermansson - 29 maj 2014 13:04

Denna vecka har jag slutat tidigare typ varjedagOch i tisdags hade jag ingen hemhemkunskap så jag hade sovmorgon till 10.35 vilket va t o t a l y underbart!

Och så har jag kollat på en massa braiga filmer med en massa snyggisar. Igår kollade jag på The amazing spiderman och The first time, och båda filmerna va så himlans braiga och deprimerande.. För båda huvudpersonerna va jättesnygga..

Och igår var det fyrkamp mellan arbetslagen på stålfors och faktoriet. Det vajättekul, fast vi kom 3:a och förlorade hejarklacks saken. Och att jag nästan halka när jag sprang idioten..

Av Emma Hermansson - 27 maj 2014 20:47

Tänkte tipsa er om riktigt god frukostar, som funkar lika bra som mellis efter skolan också. Eftersom jag typ har brist på annat att blogga om.

I söndags åt jag en riktig god frukost med vattenmelon i yoghurt med riven choklad på altanen i solen.
Det du behöver:
~ vanilj yoghurt (fast funkar säker med någon annan smak också)
~ vattenmelon
~ choklad
Och något att drick, rekommenderar att inte ta mjölk vilket inte är så gott till yoghurt.

Sen här om dagen åt jag en god mellis framför mean girl, som är ungefär densamma som den ovanför minus den rivna chokladen och oboy och inte jouice.

Och idag på min långa härliga sovmorgon (började 10.35) så unnade jag mej en till god frukost.
du behöver:
~ vanilj yoghurt
~ jordgubbar
~ en god smörgås
~ och ett glas mjölk

fast man måste såklart inte ha tex smörgås till, eller något. Men detta tycker jag är väldigt gott och är enkelt att göra. Så tips tips!

Av Emma Hermansson - 23 maj 2014 21:52

Kan en fredag sluta bättre än att sitta och fika med underbara kompisar och bara prata om allt man missat i flera timmar?
Jag tror inte det va

Av Emma Hermansson - 22 maj 2014 21:45

Har nu:
~ Skrivit mitt sista prov för terminen.
~ Haft årets orienterings prov.
~ Haft min sista spanska lektion.
~ Gjort klart alla inlämnings uppgifter.(förutom en..)
~ Tappat mitt favorit örhänge..
~ Gjort klart allting annat i skola , förutom svenskan.
~ Lyckats få skoskav..
~ Ett överflöd av en massa fina bilder jag tagit som jag inte vet vad jag ska göra med..?

13 dagar, 2 timmar, 17 minuter.

Av Emma Hermansson - 18 maj 2014 20:28

Ingen söndags ångest här inte.

Av Emma Hermansson - 17 maj 2014 21:32

För att vara exakt är det bara 18 dagar, 2 timmar och 30 minuter kvar nu. Sen är det sommar. På riktigt.
För man kan inte riktigt säga att det är på riktigt än, men snart, snart så. Än så länge är allt bara grönt, maskrosorna har börjat ta över tomten, och det är sommar varmt i luften. Men om 18 dagar, då slår allt ut, på riktigt.

Av Emma Hermansson - 15 maj 2014 21:54

Efter 2 prov i skolan, varav båda faktiskt kändes bra. Och sen fick jsg reda på att vi ska ha oförberett engelska prov imorgon.. Jippie!..
Så jag och Amanda gick på Guif matchen, vilket var jättekul! Synd bara att dom förlorade..

Av Emma Hermansson - 13 maj 2014 15:30

Idag bakade jag shack-rutor på hemkunskapen. Och dom blev jättegoda!
Tipsar er verkligen på att baka sånna, super enkelt och jättegott!

Och eftersom vi slutade efter idrotten idag, vilket va vid 13.15 Så jag åkte hem, kokade upp te vatten (som jag sen på något konstigt vis lyckades hälla över min arm och golvet..) gjode mellis och satte mej och kollade på ett avsnitt av New girl, och tröst åt smulor av mina kakor för att jag tror jag börjar bli sjuk.. suck.. (kakorna gick sönder i väskan om ni undrar varför jag åt smulor o inte kakor)
Och nu sitter jag på bussen på väg tillbaka till skolan och spellektion.. suck igen..

Ovido - Quiz & Flashcards