Emma Hermansson

Alla inlägg under juli 2014

Av Emma Hermansson - 30 juli 2014 14:38

För någon lördag sen tog jag och min familj cyklarna och cyklade på cirkus. Eller vi cyklade och kollade på cirkus, kanske man säger?
Det va iallafall jätteroligt! Inte som cirkus i böcker och filmer med lejon och allt, men dem hade väldigt coola akrobater och asiater. (Som gjorde en massa coola konster) Så vi klagade inte.

Av Emma Hermansson - 25 juli 2014 21:20

Här om dagen så lyckades jag äntligen få tag på Erika! Så jag cyklade till henne, vilket var rent av en plåga, för det har vart såå himla varmt dom här dagarna att man svettats bara av att sitta stilla.. Men ska inte klaga. Vi cyklade iaf sen till stranden, där vi åt konstiga glassar och spenderade resten av em/kvällen på. Vilket va väldigt mysigt

Haha.. ja jag vet att jag är blek...

Igår så var det Erikas tur att bli plågad, så hon cyklade hem till mej. Där vi åt pannkakor, spelade spel och spelade badminton innan mamma skjutsade ut oss till stranden (som var proppfull!!) där vi spenderade resten av dagen, vilket va pretty azum!

Av Emma Hermansson - 23 juli 2014 13:49

Tänkte säga att jag lever, a lot faktiskt. Sommar värmen som har kommit äger(även fast lakanen blir helt svettigt ihoptrasslade när man sover.) och jag gör mest ingenting på dagarna.

   

Men jag har sen jag kikade in här sist kärat ner mej i frysta hallon (eller hallon överhuvudtaget kanske.?) så jag äter dem mest hela tiden. I yoghurten til frukost, i smooties, i yoghurten på kvällen eller bara som dom är till mellis. så gott!

Sen en dag i brist på annat att göra bestämde jag och hon ovan, vid namn Ida, att vi skulle ses. Så jag satte mej på bussen mot landet och åkte dit. Vi va väl lite wild and crazy (as usual..), tappade skor i skön, gjorde challenges till hennes nya youtube kanal (som jag länkar här så fort den är färdig), försökte redigera videon, vilket inte gick speciellt bra då vi båda var väldigt dåliga på det.. Men färdig blev den iaf!Tränade gjorde vi också, badade, fick tusen nya myggbett och hade det mysigt! Det va skoj

 

Sen hade jag oturen att träffa henne igen, vilket var lika roligt det. Fast denna gång spelade vi monopol (jag vann!) och åt slagstaglass.

Sen åt jag även hembakad pizza, men bilden på den levde sitt egna lilla liv och ville inte vända sej åt rätt håll.. Så ni får vara utan den helt enkelt, hoppas ni överlever!      

ni får bild på detta istället.

Hade även här om dagen lunch dejt med pappa med got mat på stan, vilket va väldigt fint.


Och nu har jag finaly fått tag på Erika, så ska cykla till henne snart. Får se vad vi hittar på (hppashoppashoppas vi badar, man smälter ju typ bort i denna värme!!) Så vi ses väl en annan gång, i guess!

Av Emma Hermansson - 15 juli 2014 22:24

Har nu jobbat 2 dagar hos pappa nu med att klippa gräset utanför bussgaraget. Med en trimmer.. Vilket ledde till väldans mycket arm träning och skitiga kläder.. Men klippte i eftermiddags mitt sista grässtrå för lång tid framöver! Så jag cyklade hem, duschade, gjorde mellis bestående av hallon, mjölk och choklad och satte mej i sängen och kollade på serier. Hann kolla 7 avsnitt av New Girl..
Och nu ska jag gå och sova för jag ska upp tidigt imorgon (igen) för jag ska jobba ännu mera och sitta barnvakt åt Linnea.
Och allt dethär va väldans intressant att veta känner jag nu.. Men antar att det är okey att skriva lite skit ibland?

Av Emma Hermansson - 12 juli 2014 23:14

Mat är nog det bästa som finns. *_* efter jordgubbar.

Av Emma Hermansson - 11 juli 2014 21:26

Jag grät, a lot i slutet.. Dock inte lika mycket som efter boken... Eller som tjejen som satt bredvid mej och Erika..
Blev dock också väldigt besviken på den, för det va händelser som inte alls va sej lika från boken, och vissa händelser, som jag tyckte va viktiga, va inte med..
Men visst var den bra, det va den. Verkligen! Visst är man besviken att den inte var som man tänkt sej efter boken, att saker saknade och att saker inte var sej likt. Men det glöms även bort lika fort som man börja tänka på dem då resten av filmen verkligen var grymtgrymt bra! Och väldigt väldigt hemsk (hemskt bra) då man fick alla bilder från sitt huvud uppspelade på en stor vit duk framför sej. h e m s k t .
Totalt värt dem 110:-, varenda minut bredvid Erika och dom 125 minutrarna av mitt liv.

Av Emma Hermansson - 8 juli 2014 21:53

Från en perfekt dag hemma åkte vi till våra kompisar för att äta och bada o ha skoj, men såklart ska det börja åska och blixtra då... Men vi trotsade regnet och badade ändå, vilket var väldans skönt en sån varm dag som det vart idag. Himla mysigt!

och ja jag bjuder på fingret i ena hörnet på en utav bilderna..

Av Emma Hermansson - 7 juli 2014 11:10

 

Det tog mej knappt en dag att läsa ut boken, 308 sidor fyllda med sorg, smärta, glädje, tårar och lycka. Helt klart en utav dom bästa böckerna jag har läst! (och jag har läst väldigt många.. så ja, den va väldans bra)

Fast tycker på ett sätt att den är väldigt hemsk, och tycker det är väldigt synd att det alltid måste vara en person som dör i sånna hära böcker. Men antar att det är som ett måste för att det ska bli en bra bok och för att folk ska tycka om den.. Vilket är pretty sorgligt.. Men boken är helt klart ett måste för folk att läsa, så har du inte läst den. L ä s d e n!

Sen är sånna hära böcker väldigt hemska och sorgliga att läsa ibland tycker jag. Dels för att jag själv vart i deras situation och vet hur det är, vilket ibland också gör böcker bättre för man kan leva sej in i dom mera och vet hur dom känner sej vilket ger boken mer liv, om ni fattar? Och för att dom mitt i allt det dära sjuka och sorgliga är så himlans fina och lyckliga!


Ska sen någon gång om inte alldeles för lång tid gå och se den på bio med Erika, så vi får väl se hur mycket jag gråtit efter den, då jag grät väldans mycket efter boken..

Har du sett eller läs "Förr eller senare exploderar jag"? och isåfall vad tyckte du om den?


Vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva om själva boken.. Eftersom den var/är så himlahimla bra, så vet inte vad jag ska ta mej till! Men tror ändå jag får sluta här då detta inlägg blivit.... väldigt långt!... ( men varenda litet ord är då helt klart boken värd!)

Ovido - Quiz & Flashcards