Emma Hermansson

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Hermansson - 15 juni 2014 11:13

Igår packade vi in oss i bilen och lämnade våran mysiga lilla stuga för att åka hem igen.

Och på vägen hem stannade vi och åt vofflor hos gammelmormor.

Men för övrigt så har det inte hänt så speciellt mycket, förutom att jag har fått bruna ben och att jag har kliat sönder årets första myggbett.

Av Emma Hermansson - 12 juni 2014 00:10

Jag och Amanda är fett coola, vi åkte Helix!

Av Emma Hermansson - 11 juni 2014 11:14

Hejsan hejsan! Tänkte bara säga att igår låg vi på stranden hela dagen, och jag badade i havet för andra gången i år, och jag lyckades kanske få en bränna.. som just nu skiftar lite i rött... och en himlans ful solbränna från min bikini... ( hur duktigt är inte det då?.. suck)
Sen åt jag en jättegod glass, som smälte innan jag ens hunnit äta halva..

Och idag regnar det, så vet inte riktigt vad vi ska hitta på för skoj än..

Av Emma Hermansson - 10 juni 2014 11:14

Igår satte jag för första gången mina fötter innanför Ullsreds dörrar. Det va inte lite coolt det.

Dom här sakerna införskaffade jag mej:

Sen åkte vi och kollade på Almers hus i Varberg där jag som liten fick åka på semester.

Av Emma Hermansson - 8 juni 2014 18:21

Är lite som förr i tiden, är på semester med mormor och morfar och Amanda. Vi har bosatt oss i en liten mysig stuga på landet mitt ute i ingemansland, och kommer åka ut på spontant äventyr en hel vecka. Hur mys lixom?

Och som vanligt har jag alldeles föör många bilder jag vill lägga upp, och en beslutsångest delux..
Men idag har jag iaf spenderat den mesta tiden av mina hittills vakna minutrar på en jättehärlig strand, och på en massa stenar där marken va täckt av snäckor och kossor på åkern.

Av Emma Hermansson - 6 juni 2014 20:29

     

Igår efter min skolavslutning och lunchen på stan for vi upp till Södertälje för att gratta min kusin som tog studenten.

(hur söt va han inte när han va liten? då)        

Där bjöds det på goda kakor och solen tittade även fram, vilket den inte gjorde här hemma på hela dagen...



Ha ett toppen bra lov alla finisar där ute! Ät mycket glass och få en massa fräknar hörrni!

Av Emma Hermansson - 5 juni 2014 15:39

Världens absolut bästa klass! Kommer sakna dom så himlans mycket!..

Bästavän
ps. Det va inte planerat att vi skulle vara lika dana.. ds.

 S O M M A R L O V 

har haft en jättefin skolavslutning, verkligen! O nu sitter jag i bilen på väg till min kusins student, så nu blir det ännu mera firande!

Av Emma Hermansson - 2 juni 2014 14:36

I torsdags satte vi oss i bilen och åkte till Norge.

     

Sen åkte jag, mamma, Amanda och moster till Danmark, där vi spenderade resten av helgen.

 


       

Vi traskade mest runt på dom fina gatorna i det fina vädret och tittade in i alla deras affärer.


     

Vi köpte glass i en utav deras många glassbarer...

 

...Och åt pizza i hamnen på kajkanten.

     

Vi åt hotelfrukost.

 

Och tittade in i en utav deras kyrkor.

       

Vi köpte en flaska med färskpressad apelsinjuice som vi pressade. Och måste nog säga att det var den godaste apelsinjuicen jag någonsin druckit!


   

 

Sen som lite avslut på den fina helgen, köpte vi oss lite matsäck och satte oss på en gräsmatta i solen och myste. 

Innan vi tog båden hem igen. (dock inte den båten) 

Ovido - Quiz & Flashcards