Emma Hermansson

Alla inlägg under juni 2013

Av Emma Hermansson - 19 juni 2013 16:44

Två tjejer som är redo för kalas!

Av Emma Hermansson - 18 juni 2013 18:14

 

Idag så började jag och pappa dagen med en god hotell frukost.  

Och sen åkte vi iväg till kaknästornet. (den va rätt så mycket högre än eclips på grönalund)  

Och man hade väärldens utsikt! (lovar såg nog nästan ända hem till er)  

Och när det va dax att lämna huvudstaden åkte vi förbi sjöhistoriska museét , så vi stannade och lekte lite pirater

med massa tatueringar där istället.  

Sen var det dax att åka hem! så efter jääätte långa bilköer så lämnade vi stockholm bakom oss på väg hem mot

kära eskilstuna igen. men vi kände att vi ville ha lite mer äventyr så efter att vi stannat hemma en snabbis för att

hämta lite ström till telefonerna (genom att vi va så smarta att åka utan laddare..) så hamnade vi på äventyrs minigolf

banan.

Sen avslutade vi våra äventyr hemma på gräsmattan med badminton och korv med bröd!


Av Emma Hermansson - 17 juni 2013 22:07

Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, så jag hoppas att ni förstår att jag har haft en toppen dag med pappa på gröna lund idag. (genom att det blir så jobbigt att beskriva allt det underbara o alla glada vibbar med ord)

Av Emma Hermansson - 16 juni 2013 19:30

 

fredag.

Jag var hemma med pappa o fixade en

massa grejer på altanen och i förrådet.


lördag.

Blev jag väckt för att vi skulle sjunga för amanda

(genom att den saken är i spanien på sin födelsedag...)

Sen hade vi lite kalas med alla nära o kära som ville

komma, med jordgubbstårta, en massa kubbspel

och massa skoj.


söndag.

Gick jag på marknad med mamma, wilma och mormor,

fick ett fint fotarmband och läste ut en super braig bok

som ni mååååste läsa nunununu!! ( ibland bara måste man)

Hade lite mys med familjen på kvällen ( minus amanda)

då det blev ännu mera kubbspel.


Ps. måste bara säga att imorgon så ska jag ha pappa mittiveckan

weekend, så håll koll för vi ska ut på äventyr! Ds.

Av Emma Hermansson - 13 juni 2013 18:05

 

Idag så har man vart instängd i en massa celler på arosfortet med familjen i cirkus några minuter. ( nee, skoja bara det va i ca 3 timmar med man har så kul där inne så tiden bara flyyger iväg) Klarade 14 celler och hade grymt kul!


Av Emma Hermansson - 12 juni 2013 20:17

Dom här två dagarna ( det vill säga tisdag och onsdag) har jag o Ellen pysslat som galningar, akut cyklat till stan för att köpa något, pysslat ännu mera, bakat en fluffig kladdkaka och bara haft det skojsigt.

Justja! Läste ut hungerspelen igår, den va super bra!

Av Emma Hermansson - 10 juni 2013 19:42

 

Idag så besökte jag och Ellen stan, där vi skaffade oss några nya grejer. Bla några böcker från myrorna och lite andra grejer som jag inte kan säga vad det är om en viss Jasmine skulle råka läsa det här inlägget. Och när vi hade tröttnat på stan så cyklade vi hem till Ellen där vi förde över dom flesta av våra bilder som vi tagit under årens gång till mitt finfina bussusb. Sen bakade vi även en smarrig kladdkaka och började pyssla lite på en överraskning (som ni förmodligen kommer få bild på tids nog)

pussokramskumbanan.


Av Emma Hermansson - 9 juni 2013 19:30

 

Ja, det va ungefär så jag sa då jag upptäckte att jag inte bloggat så mycket den här veckan. Och genom att jag inte har någon bra ursäkt till varför jag inte gjort det så får jag väl skylla på att jag har haft fullt upp med att läsa Hunger spelen och njuta av sommarlovet. (som faktiskt stämmer genom att jag typ setat klistrad vid boken sen i torsdags.) och sen har jag vart på kalas hos kusinen Erik som fyller massa år. ( tittar man lite djupare ner i sanden så ser man att han bara fyller 17) Och jag måste bara säga att ni måste läsa hungerspelen nunununu!!! För den är verkligen kanon bra!


Ps. det urtjusiga sandslottet byggde jag och Ellen förra sommaren. Ds.


Ovido - Quiz & Flashcards