Emma Hermansson

Alla inlägg under april 2013

Av Emma Hermansson - 4 april 2013 15:55

 

har lite tråkigt så jag tänkte tipsa er om en jätte bra bok! :)


Titel: Mitt perfektaliv.


Författare: Sarah Dessen


Handling (baksidan): Macys sommar ligger framför henne, noggrantplanerad, precis som hon vill ha det. Hennes kille ker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informations disken på biblioteket. Men der blir inte som hon tänkt sig. Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på caterings firman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer. Som Wes - en tatuera, konstnärlig kille som säger sanningen. Den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge...


Min åsikt: Det är en jätte bra bok som tar dig in i ett tonårings liv, ganska inspirerande om hur ett tonårs liv kan vara. Den får dig att åka en bergochdalbana mellan lyckliga och sorliga sidor, där man i vissa stunder vill skratta av glädje och gråta av sorg. Jag tycker att boken hade en bra handling och man tröttnade aldrig på att läsa den, utan man ville bara fortsätta. Dom första 3-5 sidorna var lite tråkiga och jobbiga att ta sig igenom, men fortsätt läs den bli mycket bättre. Lovar!

Efter ca halva boken då Macy blivit kompis med Wes och alla andra som jobbade där och man börjar inse vad som händer/kommer hända sitter man bara där och väntar på att det ska hända. Så man fortsätter att läsa för att man vill läsa när det händer.  I vissa stunder i boken då man får redan på djupa och sorgliga hemligeheter blir man så sur och arg (iaf jag) att man bara vill lägga ifrån sig boken och aldrig mer öppna den, för man blir så sur över att dom inte förstår nåt!

Och om jag ska komma till slutet så var det lyckligt! Det var ett sånt slut som man blir så glad över att man vill skratta och hoppa omkring. Men samtidigt ville jag ha en fortsättning, så jag blev ganska sur över att boken va slut och att jag inte fick läsa vidare hur det blev senare!

Men om jag ska vara kortfattad över boken så var den SUPER BRA!!!! :)


Så sätt igån och läs! Det är bara 444 sidor! ;)

Av Emma Hermansson - 3 april 2013 18:42

Har städat nästan hela huset. Och stor städat mitt rum idag, så nu e allt rent o fint!
Sen har jag fixat min soptunna, den första bilden är före och den andra efter!:)
Och nu ska jag åka och träna!:D

Av Emma Hermansson - 3 april 2013 10:15

 

 

Förlåt förlite dålig bloggning. Men har haft fullt upp!

Igår hade jag en underbar eftermiddag med Josse, vi fikade, tittade runt i affärer och pratade en hel massa!

Sen har jag vart på lander hos farfar och Doriz. Det var jätte kul. Vi gick en sväng i skogen till jordkällaren, spelade lite badminton och försökte åka längd skidor. (det gick inte så bra)

Sen har jag väl mest njutit av att det är lov och ätit god mat!

Och nu ska jag sätta igång med att stor städa mitt rum! wish me good luck.. :/


Av Emma Hermansson - 2 april 2013 12:21

 

Ovido - Quiz & Flashcards