Emma Hermansson

Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Hermansson - 11 maj 2014 19:30

Har nu vart på mitt allra första elitläger. Måste säga att det va tufft, men kul. Hade en del fys tester och ett cooper test igår, och det va.. Jobbigt.. Men kul! (Cooper testet va roligast) Sen var det en del träningar och match pass. Och nu är det en hel drös med träningsvärk och brännmärken.. Och en nervös väntan till i höst då man får reda på om man gått vidare eller inte..

Av Emma Hermansson - 8 maj 2014 20:47

Den här veckan har jag verkligen drunknat i läxor, har haft läxor och prov stått mej upp till öronen! Och det har ju inte gjort saken bättre att min spanska lärare har gett oss prov efter prov heller..
Men har nu iallafall avklarat dom flesta jobbiga saker och även skrivit klart min engelska uppsats om Australien, så happy! Äntligen färdig lixom. Bara hälften av allt kvar, + 4 prov...

Av Emma Hermansson - 6 maj 2014 20:56

Nu för tiden går jag mest runt i trasiga byxor, lagar pastasallad på hemkunskapen i ett rosarutigt förkläde (okey kanske inte alltid), tar kort på blommor och hoppas så himlans mycket att dom här 29 dagarna 3 timmarna och dom där ynka 4 minutrarna ska gå fort så vi får sommarlov.

Av Emma Hermansson - 2 maj 2014 19:40

Har vart en vecka i Lettland, Riga nu med folk från skolan. Och det har varit så h i m l a roligt. Minnen för livet.

Och eftersom  jag kom hem vid 1 i natt och inte hade någon ork att sätta mej vid dator och fixa det då, får ni ett inlägg om det nu. Dock finns det ett problem.. Och det är att jag har tagit över 200 bilder..Så vet inte riktigt vilka jag ska lägga ut, men ni får ett par stycken iallafall. Och eftersom ni redan har fått några bilder från dom första dagarna så får ni några från resten av dagarna. (fast det kan hända att någon bild från i söndags, måndags hamnar med, men det står vi väl ut

med?)


   

I tisdags var vi iallafall uppe i deras tv torn. Det va inte det roligaste under resan.. Men fin utsikt och skitiga fönster hade dom iallafall.    

Sen åkte vi ner på stan och åt pizza (som va jättegod) gick i ett jättestort köpcenter, som jag inte hittade bild på.. Den finns där någon stans bland dom 219 andra bilderna..

Sen såg jag ett jätte finat träd, som jag såklart blev tvungen att fota.    

I onsdags sov vi större delen av dagen. Sen var det konsert och disco som stod på schemat. Konserten gick sådär och discot va jag knappt på för att det va så himla segt. Men jag och några andra satt uppe med letterna och hade det väldans roligt fram till klockan 3 ungefär då dom första av oss gick och sov.

Och muggen fick jag av letterna som dom hade målat till oss.    

Och igår, sista dagen, gjorde vi i princip ingenting. Vi "av njöt" ett Happy Meal, som en av våra lärare så fint sa. Sen var det bara att sätta sej på bussen till flygplatsen för att vänta på planet och flyga hem igen.


U N D E R B A R T !

Ovido - Quiz & Flashcards