Emma Hermansson

Alla inlägg under januari 2014

Av Emma Hermansson - 11 januari 2014 12:55

Igår hade jag överlevt första skolveckan efter jullovet. Och idag när jag vaknade hade det snöat. Det var ju lite på tiden att det gjorde det nu tycker man.

Och sen har jag suttit och försökt få ordning på alla mina miljarder bilder och bildmappar på datorn. Typ jätte jobbigt och jag har fortfarande kaos. Men, men.Det får vara så. Det kanske ändå är lite charmigt, vad vet jag.

Av Emma Hermansson - 8 januari 2014 20:53

Första dagen i skolan idag alltså. Måste väl ska att jag inte var jätte pepp på att gå upp innan solen kommit fram för att gå och sätta mej vid en bänk och tänka.. Men det vart fint att träffa allt folk igen.
Och sen så fick ju lovet ett väldans bra slut eftersom det nya avsnittet av Teen Wolf kom ut häromdan. (Det var ju bara såååå bra! Längtar till nästa) så jag antar det var rätt okey ändå.

Sen fyller ju också världens bästa mamma år idag. Så vi får ju inte glömma att jag gratta henne i all skolbestyr.

Av Emma Hermansson - 7 januari 2014 12:42

Här är lite saker jag va lite ego och köpte till mej under mellandags rean.

Den här tröjan köpte jag på Gina Tricot i Göteborg.
Köpte den med mitt presentkort och kommer ej ihåg vad den kostade.

Det här linnet köpte jag på Mango i Göteborg för 50:-

Den här tröjan (som faktisk är lite militär grön aktig irl) köpte jag på Zara i Göteborg för 200:-
Och den har typ gått om alla andra köns tröjor och blivit min nya favvo tröja. (Fast den va inte på rean..)

Den här tröjan (som också är otrolig skön) köpte jag på HM här hemma. Den kostade 100:-
Och örhängena kostade 50:- och hårnålarna kostade 20:-

Av Emma Hermansson - 4 januari 2014 23:35

Nyårslöften 2014:

@ inte äta godis på hela året. (Fast kommer inte klara av det, men ska göra ett gott försök)
@ ska göra så bra som möjligt ifrån mej i skolan.
@ inte sänka mej i något ämne.
@ komma längre inom handbollen.
@ inte vara lika klumpig, lixom ta hand om mina saker så jag såsmåning om kan få en ny telefon osv.

Saker jag vill ska hända 2014:

? jag vill och hoppas att vi lyckas ta oss till steg 5 i usm.
? jag vill komma med i Sörmlandslaget. (Kommer aldrig hända, men inte fel med drömmar)
? få en bra killkompis. (Typ som i en amerikansk film där en tjej och kille är bästa vänner.)
? jag vill klara av mitt godis löfte.
? jag vill att hela året ska bli helt amazing.
? att jag ska hitta min själs frälsare. (Som dom skriver i en prinsessas dagbok.)


Oj, nu blev det visst 6 punkter.. Fast det bara skulle vara fem... (Sen finns det cirkus tusen andra saker jag vill ska hända, med det fick inte plats på listan...) (eftersom jag redan har en punkt för mycket)

Saker jag inte vill ska hända 2014:

$ jag vill inte få hem ett brev där det står att jag inte blivit antagen till Sörmlands laget.
$ jag hoppas slippa bryta alla ben som finns i min kropp.
$ jag vill inte heller att någon i min familj ska göra det.
$ jag vill inte flytta.
$ jag vill inte vakna upp en morgon och inse att allt blivit kaos och förändrat sej.

Ovido - Quiz & Flashcards