Emma Hermansson

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

fem saker

Av Emma Hermansson - 19 februari 2015 12:46

En dag som denna har jag haft oturen att bivit hängig, på sportlovet dessutom, skit kul lixom. så jag tänkte att vi kör en lista.


fem saker jag brukar säga

- Jag är hungrig

- Vad blir det för mat?

- Va stelt

- Jag orkar inte..

- What a heck?


fem saker jag brukar tänka

- Jag måste träna

- Jag måste verkligen plugga..

- Shit jag har inte bloggat på typ 5 dagar...

- Den som uppfann mjölken är ju typ bäst!

- Varför fattar jag inget?


fem saker jag brukar drömma

- Saker jag vill ska hända

- Om personer jag tycker om

- Om stora äventyr

- Hur det ska bli/hur jag vill att det ska bli på klassresan och resan med symfonin till Kroatien.

- Typ en blandning av allt detta och lite till.


fem saker väldigt få personer vet om mej

- Jag kan inte knäppa med fingrarna..

- Är bäst på att steka pannkakor och baka alldeles perfekt kladdiga chokladmuffins

- Jag lyssnar typ bara på pappas gamla skivor, tex Peter Göback, Tomas Ledin osv för jag har varken någon musikstil eller musiksmak..

- Jag kan ta stick i fingret på mej själv (hur coolt är inte d lixom?)

- Har ganska stor presentationsångest, för jag tycker alltid att alla andra är så himla mycket bättre än mej.. och detta gäller i typ det mesta  

fem saker jag älskar att göra

- Dricka mjölk

- Träna och spela handboll

- Läsa böcker

- Fotografera

- Sitta och prata med fina människor


fem saker jag vill ska hända innan året tar slut

- Trivas på gymnasiet

- Jag vill börja övninsköra (vilket jag ska göra om ungefär 16 dagar)

- Att jag i slutet av året kan känna att jag har lyckats med detta år och att jag kan känna mej riktigt lycklig #deep

- Att jag ska ha vart tillräckligt modig för att kolla klart på en serie med en viss person..

- Att jag klarar av alla NP och går ut nian med bra betyg


fem saker jag beställer utomlands

- Något som jag tidigare aldrig har smakat på

- Något som kommer från landet jag befinner mej i som kanske inte finns hemma i Sverige.

- Skittles från flygplanet

- En snöglod (om det räknas på den här punkten?)

- Mat


fem saker jag saknar i min garderob

- En svart tunn kjol

- En bikini, som inte är helt solblekt..

- Ett par svarta jeans som är låga i midjan

- Crop tops i både svart, vit och blommigt kanske

- En snygg pyjamaströja  

fem saker som doftar underbart

- Nybakade chokladmuffins

- Mat

- Sommarregn

- Orörda böcker

- Våran jordgubbstvål som vi har hemma just nu


fem saker jag vill bli bättre på

- Handboll

- Att fotografera

- Min spanska

- Att intala mej själv att jag är perfekt precis som jag är

- Att inte bli så avundsjuk, typ.


fem saker jag skrattar åt

- Roliga saker, no shit..

- Dåliga skämt

- När andra människor gör bort sej, haha jag vet hemsk människa jag är

- Mina kompisar

- ? kommer inte på fler saker just nu..


fem saker som gör mej till mej

- Att jag vågar säga ifrån i alla lägen

- Jag bryr mej om mina kompisar väldigt mycket

- Min stora trut, dvs att jag aldrig kan vara tyst..

- Jag är fett modig!

- Min personlighet, hade räckt som svar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hermansson - 14 augusti 2016 20:01

  Man skulle ju kunna hoppas på att anledningen till att det vart helt dött här de senaste typ 3 veckorna är för att jag vart upptagen med att göra en massa roliga saker. Men ska jag vara ärlig så har jag knappt gjort något alls sen Åhus.. Det har...

Av Emma Hermansson - 27 juli 2016 18:38

                                                Förra veckan fick jag äntligen spela Åhus igen! Va fyra år sen sist och har verkligen saknat det då Åhus är höjdpunkten på året i handbollsväg I år hade vi ett eget lag anmält,...

Av Emma Hermansson - 9 juli 2016 22:08

  I måndags och tisdags jobbade jag mina förmodligen enda gånger för i sommar. Väldigt skönt att vara ledig nu i sommar men mindre skönt att vara fattig. Men tror att livet som arbetslös pasar mig rätt bra då jag inte klarar av att gå upp på morgna...

Av Emma Hermansson - 24 juni 2016 22:41

Spenderades som vanligt med kusinerna från Norge och mormor och morfar. Gick dessutom och plockade blommor med min moster som vi sen gjorde kransar av och blev faktiskt riktigt nöjd med min! ...

Av Emma Hermansson - 20 juni 2016 15:17

Igår hade jag och mina kompisar planerat en överrasknings fest för våran kompis då hon fyllde 17 i lördags. När hon kom hem blev hon minst sagt överraskad då vi alla hoppade fram framför henne, så vi lyckades verkligen göra en överraskning för ...

Skapa flashcards